måndag 2 maj 2016

Klar hos tandläkaren för nu i alla fall

Tre små hål lagade idag på en gång. Blev 250 Euro fattigare. Här är tandläkaren egentligen gratis, det går på sjukförsäkringen men då får man en billigare lagning som beräknas hålla 2 år. Jag betalar till och får en högvärdig som håller 10 år. Och eftersom jag (trots tandtråd, mellanborstar och rubbet) tyvärr ofta har hål vill jag inte hålla på att laga om de jag redan lagat inom 2 år. Så därför kostar det. Denna gång blev summan av alla lagningar + rengöringen (den går inte på försäkringen) ca 500 Euro. Dyrt men nödvändigt. Som tur är kommer det på räkning och de är så sega så hälften betalar jag i maj och andra hälften (som de inte skickat iväg än) i juni. Fick skönt nog en rätt bra lön idag och när man ser hur min första vecka ser ut i maj och jag sen vet att mina kollegor börjar gå på semester så ser det ut som jag inte behöver leva på vatten och bröd varken i maj eller juni i alla fall ;)

Försov mig i morse och vaknade tio i nio skulle vara hos tandläkaren halv tio. Blev lite bråttom. Så frukost fick jag äta vid 12-tiden när bedövningen gick ur. Ska äta lunch vid 15-tiden då jag sedan har full kväll och jobbar från 16-22 och kommer bli hungrig under kvällen om jag inte äter.

Har sen plockat undan och städat lite samt varit och handlat fräscha grönsaker åt hamstrarna.

Inga kommentarer: