tisdag 3 maj 2016

Mer jobb

Melanie är sjuk igen så onsdag-torsdag-fredag ska jag även köra lunchvändan. Det är bra, mer pengar in behövs då det gått mycket pengar ut pga tandläkaren. Däremot hinner jag därför inte träna denna veckan heller. Kan bara lämna plasma en gång också. Hinner inte de andra dagarna (däremot på lördag när jag är ledig) och idag får jag inte då man måste ha 1 dag paus efter att man varit hos tandläkaren. Men jobbet ger mer pengar än plasman så det går före.

Gewoba var ju även här och där har jag goda nyheter. Golvet i sovrummet byter de ut men först när jag flyttar ut. Och jag behöver inte stå för det! Golvet i sig är inte farligt men man har tydligen använt nått lim eller något under som inte är bra. Så sålänge golvet ligger där det ligger är det okej, det är därför alla har sagt jag ska låta plattorna ligga. Nu är ju en del delvis borta men det är i kanterna och under där garderoberna står. Och så länge jag inte tänker ligga med näsan i golvet där är det ofarligt. Frågan är väl hur bra det är för hamstrarna som springer runt där men jag har täckt för så gott det går med hanfmatta nu för dom. Mer kan jag inte göra, ut vill de ju.

I övrigt kommer jag bara behöva måla alla väggar vita vid en flytt (visste jag ju att det är så man gör här om man inte kommer överens om annat med den som tar över. Men eftersom Kassandra knaprat bort en del tapeter så kommer jag måla hur som helst. Det kan jag göra själv, att måla väggar går fort i en tom lägenhet. Det man väl får ta med i flyttbudgeten är dubbla hyror 1 månad annars blir det väl stressigt. Om det går kan man ju försöka med 2 veckor det skulle ju också räcka men vet inte om det går att ha brytpunkt mitt i en månad. Gör ju att den delen blir billigare i alla fall. Skulle jag fått lov byta golv hade jag fått lov ta in hantverkare.

Ikväll är det en MYCKET VIKTIG MATCH! Atlético möter i München Bayern. Jag har lagt upp mitt jobb så att jag hinner se 40 min av första halvlek (missar 5 på slutet) och missar de första 15 min av andra halvlek (om allt flyter och den som krånglar idag kommer jag få ett bryt på!). Atlético har en liten fördel då de vann med 1-0 hemma. För de räcker oavgjort för att ta sig till final. AupaAtleti!!


Inga kommentarer: