söndag 29 maj 2016

Phhhuuu vilken helg!

Haft mer än 14 timmars jobb båda dagarna (inklämt på 10 timmar, 4 timmar på morgonen och 6 timmar på kvällen). Inte ofta jag måste jobba så länge.

Dessutom jobbat till 22.00 och börjat igen på morgonen klockan 6.00. Och så tog ju fotbollen igår evigheter då det blev både förlängning och straffar och så klart vann fel jäkla lag också! Hade så unnat Fernando och Atlético titeln och inte de högnästa Real Madrid.

Idag kom jag hem efter 22.00, gav snabbt hamstrarna mat, lagade mat åt mig själv och dök snabbt in i duschen. Och så frågar folk varför jag inte går och lägger mig i tid. Jag har precis slagit ner baken i soffan och ska nu varva ner lite innan jag hoppar i säng.

Kan dock inte ta så lång sovmorgon imorgon bitti. Måste ringa Brebau, har fått tag på jeppen med lägenheten. Sa ju det måste vara en knäppgök eller så är han på semester. Han är på semester. Vilket ställer till det lite då han kommer hem först till helgen och kan visa lägenheten. Brebau vill ha besked senast fredag. Så jag måste ringa dom och berätta och be att få flytta fram sista dag till måndag. Och eftersom det går över månadsskiftet också måste jag också fråga om de då flyttar fram inflyttningsdatum. Är ju inte mitt fel han inte är hemma och jag kan ju inte pga det säga upp min lägenhet i tid.

Sen ska jag ringa till en mäklarfirma då jag hittade en annons idag på en till lägenhet som låter bra. Samma gata som jag bor på nu men nr 115 (bor nu på 94). En större och nyrenoverad men då även så klart lite dyrare. Men inte så hemskt farligt med tanke på att det är 16 kvm mer än den andra. Står dock inte när det är inflyttning där i annonsen så måste fråga det. Tror den står tom nu (åkte förbi och kollade ser ut som det utifrån i alla fall).

Dessutom har jag en del annat att göra också som jag inte hunnit i helgen. Som att dammsuga och tvätta.

Inga kommentarer: