söndag 1 maj 2016

Seg söndag

Hade planerat städa men när jag kom hem efter morgonturen var jag så trött att jag gick och la mig igen. Sen orkade jag inte sätta igång.

Vilket gör att jag har skitmycket att göra imorgon efter tandläkaren istället. Men jag jobbar bäst under press så det ska nog gå. Så mycket är det inte heller mest att plocka undan lite saker och så måste jag riva lekplatserna i sovrummet så han kan se golvet. Nu ligger det ju en stor matta där jag har plats och hanfmattor där hamstrarna har sina platser så man ser inte golvet. Fast de kan jag plocka ner först tisdag morgon då de ju nyttjas på nätterna.

Ska köpa sopsäckar imorgon också (undrar om lönen kommer imorgon eller på tisdag förresten?) och börja rensa ut. Jag har massa saker som jag släpat med flytt efter flytt och som till och med delvis inte ens är uppackade. Och en massa böcker jag läst en gång men som inte är så bra att jag vill läsa om dom eller spara dom. Och böcker väger ju en massa. Dumt släpa runt på dom en gång till. Och kläder som jag inte använt på 2-3 år. De kan också iväg.

Står en massa skit i källaren också men den kan jag inte röja ur själv då vissa saker kräver bärhjälp.

Inga kommentarer: