lördag 14 maj 2016

Eurovision

Det är visst final idag. Har jag missat. Märkte det nyss när jag var hos en patient som hade TV:n på. Det är lite lustigt för de stora stjärnorna i Tyskland är schlagersångarna. De ligger oftast i topp på alla försäljningslistor och syns mest i media. Men melodifestivalen är för gemene tysk helt ointressant.

Man har inte alla år en uttagningstävling tex utan man ger bara uppdraget till en artist. Eller så gör man som när Lena vann, hon sjöng alla 10 låtarna för att verkligen bästa låt skulle gå vidare. I år hade man dock en uttagningstävling som typ ingen såg. Låg på knasig dag, knasig tid i en liten kanal.

Lyckades dock se Sverige precis när jag var hos min patient, hade inte hört låten innan. Tyckte den var riktigt bra! Bulgarien sjöng innan, gillade hennes låt också. Ska kolla någon timme nu innan jag ska prova och gå och lägga mig och se om jag kan somna lite tidigt idag.

Vafan nu kommer Australien?! Lika konstigt som Israel. När hamnade dom länderna i Europa?! :)

Inga kommentarer: