tisdag 3 maj 2016

Blev fullt upp

Fick mycket att göra plötsligt. Först idag, eftersom jag var tvungen att plocka bort en del uteplatser så han kunde kolla golvet så passade jag på att städa alla. Måste ju göras vid jämna mellanrum. Jag började kvart i sju imorse och blev klar halv två. Då hade jag bara haft en paus mellan 9.30-11.00 ca då vaktisen var här och sen stack jag och handlade. Det är lite saker att först plocka bort, sen dammsuga och torka och sen ställa tillbaka allt igen.

Nu har jag sjunkit ner i soffan och här ska jag sitta tills 16.30 då jag måste börja jobba.

Imorgon måste jag först till Gewobakontoret men inte det i stan som tur är utan stadsdelkontoret här och träffa en Hr Fiedler, han har visst han om lägenhetsbyten och renoveringar. Vet inte riktigt vad jag ska dit för men vaktmästaren sa jag skulle gå dit och prata med honom så då gör jag väl det då :). Sen ska jag jobba 10-13 och 16-22.

På torsdag är det röd dag = allt stängt så jag ska bara jobba 11-13 och 16-22.

På fredag jobb 10-13.30 (lunchrundan är längre på fredagar) och sen vill jag hinna till Gewobakontoret här i stadsdelen för mellan 12-15 får man gratis balkongblommor om man kommer dit med sina balkonglådor. Och det vill jag. Sen jobb igen 16-22. Men sen, vet ni har jag FYRA DAGAR ledigt (hade jag iof förrförra helgen med men då var jag ju på resande fot) då jag jobbar extra i pingsten så får jag mina extra två lediga dagar måndag och tisdag.

Enda inbokade i helgen är att lämna plasma på lördag. Men det ska bli fint väder sol och 25-28 grader så om det stämmer vill jag hitta på något utomhus. Idag har sommaren som kom igår tagit paus och det regnar och är bara 15 grader varmt.

Inga kommentarer: