söndag 6 april 2008

Min tur förena nytta med nöje idag

Morgonpass i stallet igen. Började efter stallsysslor med ett dressyrpass på Galax. Sen började det regna och jag stod ett tag och funderade på hur jag skulle göra med Action. Han ska helst pga sin skada inte gå mer än 2 dagar i rad och jag har ju ridit honom både fredag och lördag. Men han är ju så jäkla pigg.

Så jag bestämde mig för att tömköra! På så sätt fick jag min promenad samtidigt. Gå ut själv sen när jag väl kommit hem och det regnar vet jag att jag skulle haft svårt motivera mig till. Så vi gick ut längs banvallen, gick förbi skolan och genom skogen hem. Fick på så sätt varierande underlag också = bra för mina fötter. Sprang tom rätt mycket! Man får ju lite draghjälp av hästen så det känns lättare och är ffa roligare än att springa själv.

Inga kommentarer: