lördag 12 april 2008

Mysko bil

Strax innan jag ska gå till jobbet så ringer min mobil.

-Hej, det är Mattias från utryckningen, äger du en Audi?
-jaaaaa
-Den står och larmar på parkeringen med alla fyra rutorna nere! Vi väntar kvar.

Första tanken, neeeeej det har varit inbrott. Slänger på mig kläder och rusar ut.
Inget inbrott men nog larmar den och har rutorna nere allt.
De två poliserna tycker

-Du måste kommit åt en knapp eller nått.
-Men det är fyra knappar, jag har inte en knapp som får ner alla rutor samtidigt + att det är typ vippknappar som är nersänkta i dörrhandtaget, alltså inte en knapp man kan råka trycka på.

Helt mysko är det i alla fall. Så inte fasen vågade jag ha bilen stående där inte, tog den till jobbet och ställde den på parkeringen där alla polisbilar åker förbi på väg in/ut ur arresten. Nu ska jag bara komma ihåg den när jag går hem också. Pricken över i:et vore ju om jag glömmer den och i em när jag kommer och ska åka till stallet tror jag den är stulen och anmäler den som det så står den parkerad utanför polishuset i Falun :).

Inga kommentarer: