onsdag 17 augusti 2011

Reeperbahn

Vi var ju som sagt i Hamburg igår och jag har ju varit där, tja vad kan det vara nu 8-10 gånger i alla fall men aldrig förut varit på Reeperbahn även om jag flera gånger varit i St Pauli (stadsdelen Reeperbahn ligger i, men där ligger även St Paulis fotbollsstadion Millerntor) men igår hade vi två timmar att slå ihjäl innan biljettkassan öppnade inför matchen. Så vi gick till Reeperbahn för att äta.

Vi åt förresten på KFC, Kentucky Fried Chicken, gud så gott!!! Men åter till Reeperbahn, det var en upplevelse måste jag säga. Inte bara för alla sexaffärer och sexstudios men vilka människor som uppehåller sig där! Var många turister som gick omkring med stoooora ögon. Nog för att jag även i Stockholm, i Viertel här (som är vårt "konst och flumkvarter") sett underliga utstyrslar med det var INGET mot vad som uppenbarade sig på Reeperbahn. Man ska ju även komma ihåg vi var där mitt på dagen, hur stället ser ut på kvällen/natten vågar jag knappt ens tänka på! Hahaha.

Inga kommentarer: