torsdag 5 april 2012

Auswärtssieg, Auswärtssieg!!

Yay, målkalas! Wilhelmshaven tvålade dit Vfb Oldenburg med 5-0. Var en riktig rolig kväll med andra ord. Himla bra idé jag fick måste jag säga även om Kevin bara spelade 55 min innan de bytte ut honom. Då stod det redan 3-0 så de tyckte väl de kunde spara lite på spelarna, de spelar ju igen på lördag och sen igen på onsdag.

Idag var det bara liiiite segt att kliva upp när klockan ringde halv fem så jag snoozade till kvart över fem och fick  slänga i mig en joghurt på jobbet bara för det. Och då kom vi inte ens hem sent. Om man jämför med hur det blir nästa vecka när jag jobbar 7 dagar och börjar 6 varje morgon och har tre sena fobollsmatcher att titta på, på tisdag - 19.30 på plats i Stadion Werder mot Gladbach, onsdag 19.00 på plats i Stadion i Wilhelmshaven när de möter Hamburg U23 och så på fredag 20.30 framför TV:n Stuttgart - Werder. Phhhuuuu.

Idag blir det oxå fotboll. Benni och Mareike kommer snart med nachos sen blir det Europa Leauge, Hannover - Atletico Madrid.

Inga kommentarer: