fredag 20 april 2012

Blir en hemmakväll

Jag har bestämt mig för att inte åka till Wilhelmshaven idag. Dels kostar det mig rätt mycket i bensin, dels är jag helt enkelt för trött, fast jag hade hur gärna som helst varit där! Men ibland måste man välja. Istället gör vi en fotbollskväll här hemma. Benni o Mareike kommer över, vi lagar mat och ser till och från på matchen Mainz 05 - Wolfsburg.

Imorgon är det fotboll live som gäller. Werder - Bayern. Jag jobbar och åker direkt till Stadion där jag möter Benni, Mareike, Sorin och Ray. Efter det ska i alla fall jag och Mareike se matchen Borussia Dortmund - Borussia Mönchengladbach. Killarna pratar om El Clasico (Barcelona - Real Madrid) men nääää, det är dels senare, dels är det ungefär sjuttielva El Clasico på ett år (känns det som). Vi väljer gamla hederliga Bundesliga.

Har precis kommit hem från en varm och solig avslutsträning och en sväng förbi Eislabour. Jag verkligen älskar vädret här måste jag säga. Träden har under veckan helt slagit ut (vilket också gör att näsan och ögonen rinner men det får man ta) och värmen kommer så sakteliga. Just nu säger min termometer 19 grader, även om det känns kallare när man inte står i lä, så det kanske är runt 15 grader. Solen ligger ju på min balkong på kvällarna så lite glädjesiffror är det nog. Hur som helst, vinterkläderna är ordentligt undanpackade och jag ska leta fram mina shorts och kjolar. Jag tror det blir bara matchtröja på i Stadion imorgon. En fullpackad Ostkurve är alltid varm och stämmer väderprognosen är allt annat för mycket att ha på sig.

Inga kommentarer: