måndag 23 april 2012

Strömlöst

Japp, det var det imorse i min lägenhet. Hade ju ingen tid att lägga på det halv fem på morgonen. Men när jag kom hem och det fortfarande var strömlöst fick jag ringa på hos Hausmeistern. Fast inte heller han lyckades lokalisera felet så han fick ringa efter hjälp. Nu gick det att lösa via telefonen. Visade sig efter en del detektivarbete att en av mina förlängningsdosor måste ha gått sönder under natten och gjorde att jordfelsbrytaren löste ut hela tiden. Men det tog ju lite tid att komma på det och sedan att hitta vilken kontakt det var. Men nu funkar allt igen.

Denna veckan är lugn skönt nog. Jobbat idag, jobbar imorgon och på torsdag resten ledigt. Och enda fotbollsmatchen är U23 på lördag. Skööööönt. Benni har dock utmanat mig på att vi ska börja springa igen. Han ville idag, men jag fick meddelandet så sent iom strömavbrottet att jag då precis stoppat i mig en massa mat eftersom jag inte kunnat laga mat innan och var superhungrig. Så det blir inte idag, det blir på fredag. Benni kunde först då. Men jag ska se till att sätta igång lite före denna veckan med att promenera och springa lite. Annars blir det för tufft direkt runt Werdersee det första jag gör sen i höstas vad gäller löpning. Okej, har sprungit lite i vintras på löpband men det är en helt annan sak...

Inga kommentarer: