måndag 30 april 2012

Paus

Har tagit en paus i städandet. Har rensat ut halvfulla flaskor i badrumsskåpet, badat ankorna och dammsugit där. Sen har jag renast i garderoben och i skänken. Visste inte att jag hade så mycket t-shirts! Jösses, tänkte för ett par dagar sedan jag hade dåligt med lite finare t-shirts, nu när man kan börja gå i det. Men nu har jag hittat massor, behöver inte köpa ett nytt plagg (förutom jeans) på ett par år eller så.....;)

Och väskor! Trots att jag vet jag har en kartong full i källaren har jag hittat hur många som helst är uppe i lägenheten också. Jösses.

Jag har varit duktig och slängt en massa också. Har 5 kassar fulla än så länge.

Nu ska jag pausa lite vidare innan jag lägger in slutspurten. Vill hinna ut i det fina vädret också! 21 grader och sol. Men städningen var nödvändig och vi ska få upp mot 28 grader senare i veckan så jag städar hellre idag. Måste tvätta av balkongen också. Man blir full i gult pollendamm när man går ut där. Fast först måste tvätten torka. Min balkong är lång men väldigt smal. Så när tvättställningen står där ute är det rätt trångt.

Inga kommentarer: