torsdag 12 april 2012

Mer SVW x 2

Först tisdagens match då. Phuuuuu säger jag bara. Werder är inte bra för de med svagt hjärta alltså. Och varför spelar dom inte med 11 man så bra och kämpar så hårt som dom gör med 10? Efter 1-1 i Köln där de inte visade någon kämparvilja alls spelar de 2-2 mot Gladbach och springer för varandra som bara den! Mysko det där laget.

Igår styrde vi (jag, Benni och Philipp) bilen mot kusten och Wilhelmshaven. Åter en oavgjort match 0-0. Men inte tråkig för det, Wilhelmshaven hade flera bra målchanser, bla Kevin med en nick som strök ribban.

Imorse hade jag grus i ögonen kan man säga eftersom båda matcherna här ovan gjorde jag kom i säng ungefär halv tolv och upp fem timmar senare...

Fick dessutom en överraskning på jobbet, när vår arbetsledare skulle gå med mig hos tre boende och kolla hur jag jobbar. Inte för att det gör mig något, jag är rätt säker på att jag arbetar bra och rätt och det visade sig idag med. Fick högsta betyg på alla punkter såsom arbetsplanering, hur jag bemöter de boenden, kommunikation och genomförande av jobbet. Dessutom fick jag reda på under utvärderingssamtalet att de försöker att jag inte ska behöva gå 3 år i skolan. De tycker helt enkelt inte att jag behöver det. Men det är tydligen inte så enkelt att få till det. Imorgon kommer vår kvalitetsansvarige förbi igen och då skulle de prata vidare om hur de ska lyckas så jag kanske bara behöver 1 år. Vore ju rätt nice faktiskt om det kunde gå fortare. Och eftersom de planerar så, kanske jag kan börja räkna med att bli kvar där med. Mitt kontrakt går ju annars ut i november detta år.
Florian H

Åkte direkt från jobbet till Stadion och mötte där Benni och så kollade vi på avslutsträningen inför Stuttgartmatchen imorgon. Och ytterligare en spelare försvann. Flo Hartherz ramlade lite lätt, såg inte alls dramatiskt ut men han låg kvar och hade riktigt ont. Har dragit på sig en Schulterreckgelenks-Sprengung. Vad det nu kan heta på svenska, nått med axelleden i alla fall. Förmodligen är säsongen över för honom.






Basti och Marko
Sen gick vi för att kolla om någon möjligen reha-tränade och våra båda (naja tre har vi ju, men en är faktiskt frisk och var på avslutsträningen) Österrikare var båda vid Platz11. Marko Arnautovic som sagt, är ju inte riktigt klok men otroligt rolig. Han babblade inte bara Basti Prödls öron fulla, utan han måste även dela en del av sina åsikter med oss som tittade på också. Alltså mig, Benni och Sascha (som vi träffade på efter avslutsträningen).


Kevin
Imorgon är det match igen. Werder spelar alltså borta mot Stuttgart. Och åter en sen kväll.....matchen börjar 20.30. Förresten är det match på lördag med. Vårt U23 spelar hemma. Och sen får vi se om jag åker till Hannover och ser matchen Havelse - Wilhelmshaven på söndag, eller om jag helt enkelt behöver en paus ;). De sparkade lite mer och lite mer ordentligt Kevin igår nämligen så jag måste först också se om jag kan lista ut om han överhuvudtaget kan spela.

Inga kommentarer: