fredag 6 april 2012

Tröööööött

Hannoversmatch blev ju superspännande ju. Så man måste titta till slutet. Det är lite för lite att dag efter dag bara sova sisådär 4 timmar. Inte bra.

Jobb idag, me like helger! Okej, det suger när det är fotboll även om det oftast går att passa in så jag precis hinner till matcherna. Men som idag långfredag. Allt är stängt här och då menar jag allt. Finns väl någon enstaka bensinmack som är öppen och så Crossini och Eislabor (som tur var) men då kan man lika gärna jobba tycker jag. Dessutom är inga chefer och sånt där. Sköööönt. Synd bara att man här inte får sånt där härligt ob som man får i Sverige. Jag tror jag tjänar ungefär 10 kr mer på hela dagen eller så.....

Aaron - jag - Boro (haffade de två efter träningen idag)
Direkt efter jobbet till Stadionområdet för att se om det kunde vara så att proffsen hade avslutsträning vid 14 tiden (ibland upptaderar werder.de inte nämligen) men det visade sig de precis tränat klart eftersom den var vid 13 idag (tar ju 4 timmar med buss till Köln så de fick väl lova stöka av träningen lite tidigare). Nu gjorde det inget för det var sol, rätt behaglig värme och så kom vårt "Lasarett" och körde sin reha-träning klockan 14 istället. Eftersom Werder rätt ofta har väldigt många på skadelistan var idag hela 5 spelare där. Så jag och Benni (och en del andra som chansat på träningstiden) satte oss i solen och tittade på dom istället. Lika kul det. Speciellt som Marko Arnautovic var en av dom och han är ju inte riktigt klok någonstans :D!

Efteråt åkte vi till Eislabor och åt glass innan vi avslutade på Crossini. När man kommer från Stadion ligger ställerna så man får börja med efterrätten och ta maten efteråt...

Mareike har åkt till Frankrike där de (familjen) ska semestra i 1 vecka. Jag åker till Wilhelmshaven imorgon och Benni till Köln. Vi sprider ut oss denna helgen!

Inga kommentarer: