torsdag 29 januari 2015

Äntligen

Har jag en cykel. Det blev inte den i annonsen, den hade dymolyse. Utan jag fick lägga på 130 Euro, det blev 30 Euro mer än vad jag fick från försäkringen men nu har jag en fin cykel. Köpte ett megalås också med högsta säkerhetsklassen. Nu jävlar!

Jag hade kunnat köpa en enklare variant för hälften men nu när jag inte har någon bil kommer jag att cykla relativt mycket, i alla fall vår, sommar, höst istället för att åka spårvagn. Det blir lite väl dyrt i längden, för december har jag åkt för 45 Euro.

Tog evigheter att få hem den, jag fick gå. Naja är inte så långt 3 km men den var ju inte riktigt monterad, så det har jag också gjort nu i ca 1 timme men jag fixade det! Kan själv :) Riktigt stolt för det var inte bara pedalerna och styret, det var typ allt utom däcken och ramen.

En grå Zündapp, 7 växlad med rätt sorts lyse.

Inga kommentarer: