fredag 30 januari 2015

Överraskning

Först, fasen vad lång tid det tar att handla i Bremen. Alltså. Vi fick boka på bilen 1,5 timme och då hade jag ändå bokat den 4 timmar och vi var på tre ställen! IKEA, Toom och Real. Sjukt.

IKEA fick jag världens överraskning. Det var så här att när jag var hos Claudia och hon tipsade om hur enkelt man kan bygga om Pax-garderober till burar så sa hon att är man IKEA Family medlem så har de ju ibland kampanjer och då är det rea på Pax. Vi köpte våra i början på året sa hon (alltså när de köpte sina, inte i år). Jag har kollat på hemsidan men där står inget om att det är rea. Så står vi i kassan och ska betala och på min lapp står det 100 Euro (de fick man hämta på varulagret några gator längre bort, fanns inte på ta det själv lagret). Men i kassan står det 40 Euro efter att jag dragit mitt Familykort som jag alltid gör automatiskt. Det är precis nu IKEA Family rabatt vecka!! Snacka om tur och 60 Euro sparade bara så där. :) Tur ska man ha!


Inga kommentarer: