söndag 4 januari 2015

Bilpool

Idag har jag skickat in en ansökan om att gå med i en bilpool. Måste till deras kontor bara och få ett kort som man använder när man ska hyra en bil av dom. Men det får jag göra på lördag (de har öppet kvällar + lördag) men jag jobbar ju kväll nästa vecka.

Finns olika "paket" jag tog start-paketet. Då betalar jag 3 Euro i månaden i medlemsavgift och sen lite högre i tim- och km-pris. Passade för de som inte körde mer än 60 km i månaden i genomsnitt och jag tror inte jag kommer köra mer. Bensin ingår.

Det bra är att de har alla möjliga bilar från små bilar till transportbilar. Är ju bra om man behöver ha hem nått från IKEA tex. Någon gång vill jag också byta ut mina billiga ebay-burar mot något stabilare (men det är ingen brådska), jag ska även tapetsera om framöver (eller tapeterna ska ner och så ska jag måla vitt) och behöver få hem material från byggaffären. Då är det bra ha en större bil.

För övrigt har jag mest latat mig och tittat på vintersport. Får rycka upp mig i veckan :)

Inga kommentarer: