söndag 18 januari 2015

Det är knappt man tror det är sant del 2

Det snöar. Det har inte snöat på hela vintern, då behöver vi verkligen ingen snö i slutet av januari! Förstå mig rätt, jag hade gärna även nu 0,5-1 meter snö. Men här blir det bara någon centimeter slaska som sen fryser till knögglig is.

Det här, nej tack
Det här, ja tack!
Nu lär det väl inte bli liggande (hoppas jag, då blir det INTE kul att cykla) då vi har 3 grader plus, fast enligt väderappen känns det som -1. Få se om det slutar, jag avvaktar med gymmet.

Ser på lite vintersport så länge och försöker bestämma mig för om jag har ork och energi nog till att riva ut mattan i sovrummet idag eller inte. Själva mattan är inte problemet, det är mina två skitstora och tunga garderober som först måste skjutas fram, sen mattan ut och så måste de skjutas tillbaka. Resten är enkelt, några Billy bokhyllor, min säng och Kassandras bur. Alla lätta saker.

Inga kommentarer: