söndag 25 januari 2015

Och nu är allt borta

Snön låg kvar i morse men sen regnade det lite och sen blev det 6 grader varmt och så var all snö borta.

Thekla kan också "renovera" om än inte lika mycket som syrran
Idag på kvällen har jag ägnat lite extra tid åt Thekla. Hon var nämligen jättetrött imorse och sov djupt i huset på lekplatsen så hon fick vara kvar där. De gånger det händer vaknar hon alltid tidigt och har redan varit igång i över 1 timme. Perfekt, då kan hon få liten egentid. Så vi har myst lite, hon har varit i sin bur en sväng och är nu tillbaka på lekplatsen. Däremellan har hon suttit i mitt knä och vi har övat på det. Annars blir det ju mest med henne, i handen från buren till lekplatsen, alltså inga långa sessioner och jag vill gärna ha henne lika tam och go som Kassandra. Hon har ju inget emot det, är bara inte lika van. Och inte lika tuff. Thekla är lite mer försiktig men inte rädd. Blir nog bra om vi får öva lite oftare.

Det är perfekt att ha plexiglas runt lekplatsen, jag har perfekt utsikt på min "hamster-tv" från soffan :)

Inga kommentarer: