onsdag 16 maj 2007

10 stygn i läppen

Ja inte i min då, utan i gammelhästen Actions. Stallägaren ringde, kommer du ut snart för din häst har gjort illa sig. Det blöder massor. Jahapp bara att byta om och åka ut. Tydligen hade hästarna busat och han hade råkat stå ivägen när en slog bakut och spräckte läppen. En liten flik + en stor som jag direkt såg måste sys eller knipsas bort. Naturligtvis på jourtid, dom gör ju aldrig illa sig på normala tider. Så det blev att ringa ut Distriktsveterinären, provade först att ringa Helena min kompis som är veterinär och jobbar på Strömsholm, jag tänkte att har jag tur är hon hemma eftersom det är en långhelg men tyvärr hade hon jour där nere.

Veterinären kom i alla fall och sydde ihop det hela med 10 stygn. Notan slutade på 4706 kr. Jättekul, speciellt sen dom slutat att ge en faktura utan nu måste man betala direkt med kort. Vem har 5000 kr på lönekontot veckan innan lön? Inte jag i alla fall (spec inte denna månad när jag lagat bilen för dyyyyra pengar, ni vet den där mobilgrejen i bälteshållaren? Den blev dyr! Sen har jag betalt flygbiljetterna till Tyskland också). Men som tur är har jag en snäll syrra, som dessutom har mer pengar än mig så jag ringde henne och fick låna lite pengar som hon förde över direkt.

Det blev ingen ridning på den andra hästen. Hela besöket tog över 3 timmar.
Nu lite TopModel innan jag ska iväg och jobba.


Inga kommentarer: