tisdag 15 januari 2008

Isgalopp och träningsvärk

Hissade upp stiglädren och galopperade av båda mina hästar på banvallen idag! Behövligt, var mycket pigghet som pyste ut. Men jisses vad det känns i låren!! Kommer nog ha träningsvärk imorgon. Var lite småläskigt galoppera snabbt på glansis med vatten ovanpå men hästarnas broddar bet bra. Speciellt nu när det är +3 grader och isen är lite mjuk.

Värre för mig att gå på däremot. Har halkat omkring hela förmiddagen på stallplanen som Bambi på hal is! Rena skridskobanan. Tur jag hade hästarna att stödja mig på en del av vändorna. Men det var halt halka ut med dyngkärran till gödselstacken eller när jag skulle köra ut vatten i hagen. Stod länge på ett ställe och benen gick för fullt men jag kom ingenstans. Skulle uppför en liten liten backe..hahahaha.

Inga kommentarer: