fredag 4 juli 2008

Galax är frisk!!

Återkontroll av Galax idag och idag var hon ohalt på alla ben. Så redan på måndag åker hon till sin fodervärd som väntar otåligt på henne ;). Även Action kollades fast han inte åker förrän 19 augusti och han var 0,5 grader halt på höger fram på volt annars okej vid rörelsekontroll. Han gjorde vi så klart inget böjprov på. Och hans hälta vet ju både jag och hans fodervärd om men han ska gå som promenadhäst så det är inget jag behandlar. Men ville ha det på papper ifall han kommer tillbaka med en större hälta för då har ju något annat hänt.

Tog sedan en långlunch med Helena som besiktat båda och vi babblade om allt möjligt.

Ville efter det inte åka hem för det är strålande väder, nästan 3o grader och sol, så jag åkte upp till Gruvan en stund. Köpte en stenring och ett glashjärta där. Egentligen ville jag inte åka hem nu heller men hittade inte på något annat att göra. Visst Lugnet går alltid eller Kupolen men det är inget kul själv. Och alla jag känner som vill göra något sådant jobbar eller är bortresta, är ju mitt i semestertider här nu....

Inga kommentarer: