söndag 6 juli 2008

Åk tåg, jävligt roligt SJ!

Jodå reklam om att man ska ta tåget det gör dom. Men tror ni det går tåg som passar då? Nix. Och då ska jag iväg en vardag och försöka vara på Arlanda runt 08.00 för flyget går 09.10. Det går iof med nöd och näppe, man får be en bön tåget inte är en minut försenat och sen springa till terminal 5 (hade jag flygit från terminal 2 hade det aldrig gått). Men hem är stenkört. En söndag efter 22.00 går det nada tåg. Sista går i 19-tiden!! Jag brukar ju då kunna åka till Gävle, vilket ändå är 10 mil bort så jag måste få hämtning där dvs 2o mil sammanlagt. Men inte ens det går nu i sommar.

Så det får bli bilen och ha den på Arlanda. Dyrare, både med bensin och p-avgift samt att istället för att sova 3 timmar på tåget måste jag köra! Blääää.

Inga kommentarer: