torsdag 3 juli 2008

Seg

Blev ju inte så sent igår, här stänger det ju 01.00 på vardagar men det blev en hel del drinkar, supergoda med Jordgubbsvodka, lime och 7UP. Smaskiga var dom! God mat, åt som vanligt så jag blev illamående (lyckas alltid med det när vi äter ute....). Var rätt bra med folk ute trots en onsdag. Märks många är lediga så här på sommaren. Blev en hel del dansande också och jag hade inte så bra skor för det, fick inte skavsår men hade sandaletter och de tunna banden "skar" in i foten.

Men upp sju imorse och sen suttit med anställningsintervjuer fram till halv ett. Blir ju så segt bara sitta still och lyssna även om man ju är lite aktiv med frågor och sånt.

Nu ska jag iväg och köpa minneskort till nya kameran, sen ska jag ut och fota lite och se om jag kan lära mig den.

Sen måste jag börja strukturera upp mina dagar och inte vara så seg och slö och bara hamna här framför datorn. Insett jag inte har så jäkla många lediga dagar innan det bär iväg, hästar ska levereras lite hit och dit, samt två backhopparresor sker mitt i allt också + att jag jobbar heltid. Så ja, mina lediga dagar måste planeras väl så jag hinner med allt jag måste fixa.

Har i alla fall lyckats komma ihåg så här långt:

  1. Beställt tid att besikta bilen innan jag åker
  2. Säga upp TV-avgiften
  3. Ordna billigare fackavgift då jag ska studera
  4. Ordnat tillstånd att hyra ut i andra hand av min BRF

Kvar att fixa:

  1. Köpa snökedjor
  2. Byta till vinterdäck på bilen innan jag åker
  3. Fixa tillfällig adressändring
  4. Söka CSN (kan inte göra det än, måste kunna söka kursen på UNI först och det går inte än)
  5. Boka tid för service av bilen

Lär väl komma på mer saker jag inte tänkt på just nu

Inga kommentarer: