fredag 18 mars 2011

Igår och förrgår

Onsdagen: när vi anlände Hamburg åkte vi direkt till vårt hotell. Lämnade av väskor och sånt där innan vi åke till Miniatyrwunderland. Vi hade 3 timmar på oss men vi hann inte se allt! Otroligt vilka detaljer. Sen måste vi lämna och åka tillbaka till hotellet och snabbt byta om innan det var tid för musikalen Tarzan. Fantastisk musikal. Läcker scenografi, där artisterna ofta kom svingade i lianer ovanför huvuderna på publiken. Kan rekomendera er att se den verkligen!
Var tillbaka på hotellet runt 22-tiden, vi slog på SKY Sport och såg slutet på CL-matcherna innan vi gick och la oss.

Dagen efter åt vi först en av de bästa hotellfrukostar jag någonsin ätit. Det fanns allt! Vi åt så mycket att jag inte blev hungrig förrän framåt kvällen.

Det regnade i Hamburg och var runt 2 grader varmt. Vi åkte först bort till Landungsbrücke och svenska kyrkan där, för Mareike ville kolla in den. Men det var stängt och öppnade först 14.00. Så då for vi och kollade in Marcus Bergs ställe och skrev honom en liten lapp. Sen var vi förbi Millerntor Stadion för när vi var där sist byggde de ju på den nya läktaren. Så vi kollade in den nu när den är färdig. Sen åkte vi in till city där jag handlade en bok och så gick vi till en affär där man gör sin egen teddybjörn. Man väljer björn (eller kanin, fågel osv) sen väljer man hur mycket den ska stoppas, man väljer kläder och döper den. När vi såg att man kunde köpa Werder Bremens matchställ så var det ju klart. En sån måste jag ha! Så numera bor Denni Sebastian Bärg (jag och Mareike valde ett namn var, och idag bidrog Benni med efternamet, själva kom vi inte på något bra, men han är ju född i Hamburg alltså kan ju HSV:s svenske Berg få vara med på ett hörn...:D) hos mig. Fast först är han en vecka hos Mareike, han behövde inte åka med till Sverige.

Sen var det dags att åka tillbaka till Svenska Kyrkan och där fikade vi kanelbullar och semla. Efter det var det tid för mig att åka till flygplatsen. Först flög jag söderut till Paris och Charles de Gaulle och där fick jag byta flyg (fast det var samma flygplan och personal) och åter flyga norrut till Stockholm. Landade där 22.45 och först 01.45 var vi i Falun.

Inga kommentarer: