fredag 25 mars 2011

Trevligt

Imorse när jag cyklade till jobbet var det ljust. Första morgonen utan att behöva ha lyset på. Var mörkt när jag klev upp men ljusnade snabbt. Det var ju trevligt.

Sen på jobbet blev vi alla tillsagda vi skulle stanna kvar när vi slutat. Sen bjöd de oss på kaffe och tårta. För att vi så bra stått ut med att vara underbemannade och annat som för lite handdukar och sängkläder osv utan att gnälla allt för mycket. Det var också trevligt. Inte nog med att vi alla fick 1 timme extra betalt för det vi fick fika också. Tyckte jag var snällt. Jag tror de sa (vi kom lite senare för vi hade ett litet nödfall) att de anställt 4 st nya. 1 var där i alla fall och hon börjar jobba nästa vecka. Nice.

Har precis slängt i mig lite mat, ska hoppa i duschen. Vi tar bussen 16.39 och sen tåget som går 17.06 så jag måste skynda mig lite. Ingen aning när vi kommer hem, men vi ska ta tåget hem som går 21.14 i alla fall. Skulle gissa det tar ca 1 timme eller så. Rehden ligger 7 mil härifrån, men vi åker ju bil en bit och tåg resten.

Förresten har alla "mobbat" mig för att Werder vann i helgen. För att jag var i Sverige. De hotade med att skicka tillbaka mig om de börjar förlora igen. Både personal och de boende hade haft jättekul åt det och flera har berättat det för mig idag.......det är väl bra de har roligt eller hur? ;) Fast de har faktiskt vunnit minst två gånger när jag var här också. Så det så!

Inga kommentarer: