torsdag 24 mars 2011

Järnvärdet

Det dära järnvärdet förstår jag mig inte på alls. Det har pendlat runt 12,5 mest hela tiden, en gång varit uppe på "hela" 12,9. Sen gången efter precis innan jag åkte till Sverige dippade det ner på 11 nått (hörde inte vad hon sa för siffra). Idag utan att jag tagit extra järn eller nått på över 1 vecka hade jag 14,1! Förstå det den som kan. Jag fattar inget i alla fall. Jag hade fattat om jag proppat i mig kött och broccoli och spenat hela veckan men det har jag inte. Jag har ätit

tunnbrödrullar
stuvade makaroner och korv
fläskfile och potatis
kycklinggryta
pyttipanna
pizza
kyckling och ris

under dessa dagar. Alltså egentligen inget speciellt järnberikat. Och druckit en del Cola även om jag varvat den med Fun Kiwi saft och påskmust. Därtill har jag käkat rätt mycket smågodis. Det kanske är smågodiset det hänger på ;)

Inga kommentarer: