fredag 17 juni 2011

Hoppsan

Skulle precis krypa i säng när jag kom på att jag inte skrivit något här idag.

Har googlat runt lite och det verkar som det är hamstringsmuskeln som spökar på mitt vänstra ben. Har tejpat lite kinesotejp på, få se om det hjälper (jag vet ju inte helt hur man ska tejpa). Men överallt står att man ska inte vila helt utan lättare träning samt gärna ta ett par Voltaren, så jag har letat på en förpackning sådana med (har jag ju sedan mitt ryggont spökade, som jag skönt nog inte kännt av på månader!). Har varit ute och promenerat 70 min idag, provade att jogga två kortare sträckor och det gör betydligt mindre ont idag men ännu för ont. Provar imorgon igen, och behövs det får jag "vila" under helgen (bara prommisar) och prova igen på måndag.

Men jag är så pepp på att prova träningsprogrammet från mina böcker så just nu vill jag bara intervallträna...typiskt!

Är ledig i helgen, min enda i juni och min enda ledighet med två dagar i rad. Jana ville jag skulle följa med på Schützenfest imorgon men jag känner jag orkar inte. För efter dessa två dagar gör jag en hel vecka, är ledig en dag och tre dagar (och sen kan det ju bli mer, för då är det juli och hur det schemat ser ut vet ingen än). Var en ny tjej med mig och provjobbade idag med och även hon anställdes, men hon har ett jobb nu så hon börjar 1 augusti. Den andra som var med började igår. Så jag hoppas verkligen juli blir lite lättsammare.

Men nu väntar sängen!

1 kommentar:

Vicky M sa...

jag har också problem med min hamstring i vänster ben :/ skitjobbigt. för det återkommer i omgångar...