torsdag 9 juni 2011

Normal

Idag känner jag mig helt normal :), får nog börja planera in mina vilodagar på de dagar jag lämnar plasma helt enkelt.

Träningen klarade jag av på vägen hem, tog en cykeltur, totalt 2,8 mil. Ville egentligen cykla till Lilienthal (en ort ca 1 mil från Bremen) men efter 3/4 av sträckan pekade skylten på cykelbanan åt ett håll där det inte fanns någon väg??! Försökte då åt andra hållet (tänkte om någon vridit på skylten) men då kom jag tillbaka in i stan. Så det fick bli lite kringelikrokar i Bürgerpark, där jag samtidigt kollade in en lämplig sträcka att springa på. Även om min runt Stadion är perfekt, för där hittar jag bra och är nära hemifrån så är det liiite för mycket asfalt för min smak. Eller jag vill i varje fall ha en grusvägsvända att kombinera med. Och så blir det ju lite långtråkigt att alltid ta samma vända.

Hittade 2 bra vägar, en som kallas Finnbahn och som var 1,6 km om jag minns rätt, sen en Naturerlebnispfad, dvs en naturstig med upplevelserstationer, som är 3 km men som man kan korta av till 1,5 km genom en utmärkt genväg. Så egentligen 3 olika vägar kan man säga. Sen finns det väl ett 20-tal andra i själva parken men dessa var utmärkta hur långa de var samt hur man ska gå och då är det enklare. Sen när jag hittar bättre i parken kan jag bege mig rakt ut i spenaten! :D Ska prova Finnbahn imorgon har jag tänkt.

Nu ska jag leta fram en bra DVD och avsluta kvällen med en bra film.

Inga kommentarer: