torsdag 20 juni 2013

Blixt och dunder!

Det blev varmt igår igen efter regnskuren. Riktigt varmt och superkvavt.

Efter mötet åkte jag till Findorff extra (kör ju förbi "mitt" gym på vägen hem från jobbet) bara för att testa kursen Rückenfit som de inte har i Habenhausen, där jag vanligen går. Bara för att få reda på den var inställd igår. Typiskt!

Jaja, nu var jag ju där så jag körde då 15 min på den där Open Flair, eller Air maskinen eller vad den nu heter, sen 30 min gym och avslutade med 15 min löpband. Det var riktigt roligt. Konditionsmässigt hade jag lätt klarat 15 min till eller mer. Men benen och framförallt leder och senor måste ju vänja sig vid att springa igen. Men kul att cyklingen gör så mycket för kondisen.

Men eftersom jag gymmat och inte bara gjort lite lätta ryggövningar så skippade jag Body Balancen.

Sen igår kväll, då bröt helvetet ut här! Jäklar vilket oväder som drog förbi. Utan förvaning small det först till så jag hoppade högt i soffan. Sen under en halvtimme kom så många blixtar att himlen aldrig hann bli mörk emellan. Och efter det kom ett riktigt åskregn. Det regnade så kraftig att det regnade in i lägenheten (hade balkongdörren öppen och det är aldrig risk för att få in regn annars).

Har idag jobbat hela 1,5 timme :). Nu har jag duschat och sitter och väntar på Benni så vi kan köra igång.

Inga kommentarer: