tisdag 11 juni 2013

Min cykel vill inte

Hämtade ut den klockan 15.00. Märkte på slutet av min runda att slangen tittade ut från däcket. Såg redan igår att däcket var slitet men tänkte de märker väl på verkstaden om det måste bytas och tänkte inte på att säga nått till Benni. Hade en liten förhoppning om att det skulle hålla ihop tills jag kom hem men nejdå. Klockan 19.30 exploderade bakdäcket med en jäkla smäll och jag fick först gå till kontoret och låsa in cykeln i vårt cykelförråd sen gå till sista patienten. Som tur var, bodde de hyfsat nära. Sen fick jag ta bussen hem.

Just nu är jag rätt trött på min cykel. Frågan är om jag ska laga den och isåfall måste jag ju be dem kolla igenom den ordentligt eller om det inte är lika bra att köpa en ny. Klart sliter det att åka mellan 25-50 km varje dag. Och cykeln är gammal. Imorgon i min första paus ska jag åka till Real och kolla in lite cyklar. De har ett hyfsat stort sortiment där. Sen får vi se om jag i min andra paus letar på en stor cykelaffär och kollar runt lite i.

Inga kommentarer: