onsdag 26 juni 2013

Rätt effektiv dag idag med

Jobbat x 2, varit och lämnat plasma, försökt deklarera (plötsligt vill de ha en deklaration från 2010 här i Tyskland eftersom de sett jag fått inkomst även från utlandet. No shit pommfritt! Jag bodde ju liksom i utlandet i nio månader....).

Har förstått det hela rätt - tror jag, men är inte säker - så jag kommer knata iväg till Finanzamt på måndag och ställa en del kompletterade frågor. Och sen måste jag fråga hur jag gör med min inkomst från Sverige. Den har jag ju fått i svenska kronor. Men i deklarationen vill de veta inkomsten i Euro. Eurokursen varierar ju lite, om man säger så. Så ska jag verkligen räkna ut den rätta kursen på nio löner från år 2010? Tveksamt tycker jag...men om Finanzamt tycker det är ju en annan fråga....

Sen har jag fyllt i 35 Stundenzettel (så jag får lön) och även gjort lite annat pappersjobb.

Nu blir det duschen sen sängen.

Inga kommentarer: