tisdag 4 juni 2013

Letar ny fitness studio

Jag har sagt upp mitt medlemskap på McFit. Jag saknar så kurser där. Där finns bara maskiner, fria vikter och konditionsmaskiner. Det jag gick mest på i Falun var kurserna som spinning, body pump osv. Så nu har jag letat och letat hela kvällen på nätet och hittat en som jag ska kolla in i morgon på väg hem från jobbet.

De har nämligen flera studios och en ligger bra till från jobbet och den andra bra till hemifrån. Så jag ska fråga om man kan gå hos vilken man vill. Sen vill jag se schemat. De har tyvärr inte sitt kursschema på nätet som många andra. Jag är ju i behov av kurser dagtid, annars kan jag ju bara nyttja kurserna varannan vecka. Vilket iof går, så får man gymma den andra då. Det som var bra med denna studio är att den kostar lika mycket som McFit (19,90 Euro/månad). Iof måste man då binda upp sig 15 månader annars är det dyrare. Men jag har ju regelbundet nyttjat McFit nu i över ett år trots att jag saknat kursutbud och ibland inte haft sån jättelust att gymma jämt. Sen har min sjukförsäkringskassa dessutom ett samarbete med dom så jag får rabatt därifrån också.

Som sagt, ska svänga in där imorgon när jag cyklar hem.

Inga kommentarer: