fredag 21 juni 2013

Blött idag med

Funderade länge imorse om jag skulle cykla eller ta bilen. För det regnade men inte så farligt. Fast å andra sidan visste jag att de lovat rejält med regn. Så till slut blev det bilen då jag tänkte jag kan kombinera det med att handla på Real. Bra beslut. Precis när jag satt mig i bilen och åkte ett par hundra meter öppnade himlen sig. Det regnade så pass att man fick krypköra, fick inte bort vattnet trots högsta fart på vindrutetorkarna och det blev snabbt ett par centimeter vatten på vägbanan. Mot det hade inte ens mina riktigt bra regnkläder hjälpt.

Var hemma tidigt, skönt med lång ledig helg. Benni har varit här och grejat lite med mina jobbpapper (det var visst lite mer att ändra än vad jag trodde). Senare ikväll ska jag gå över till honom och Mareike, som kommer till Bremen denna helgen, och så ska vi äta god mat :). Sen ska vi hitta på nått kul imorgon också. Fast vad vet vi inte än. Får väl spåna under middagen. Jag måste iof "jobba" lite. Ska klockan 10.00 träffa en ny patient och det kommer väl ta ca 30 min. De frågade om det gick och en del patienter måste man nästan vara med och göra första gången men de flesta kan man ju muntligt förklara. Men med denna var det så mycket att det var klart smidigare så här. Han kommer från sjukhuset ikväll och jag har honom första gången på måndag.

Bundesligaplanen är officiel idag med. Jag kommer missa tre hemspel i första halvan av säsongen och fem stycken i andra (om de inte blir inplanerade till fredagar, då kan jag se dem!). Men då, om jag får vara kvar, är min provperiod slut och då får jag ju söka semester. Så det blev ju riktigt bra måste jag säga. Det hade kunnat vara värre. Nu väntar jag bara spänt på Regionalligas spelplan också. Jag vet inte när den bli officiel men så himla länge kan det inte dröja. De börjar ju en vecka före Bundesliga tom.

Inga kommentarer: