lördag 3 augusti 2013

Mitt Pass har gått ut

Som tur är har jag mitt nationella ID-kort som i alla fall är giltigt till 2015. Får alltså hålla mig till att resa inom EU tills jag fixat nytt pass. Och det kan jag göra i Berlin för skitmycket pengar och man måste också åka dit 2 ggr (är både långt och dyrt). Eller passa på nästa gång jag är i Sverige. Det är billigare. Om man inte ansöker om nytt i högperiod ska det gå att få på 5 dagar. Får väl planera in 10 dagar eller så till nästa besök.

Är hur som helst inte aktuellt förrän tidigast i november då jag först då kan söka semester (är ju ännu provanställd).

Nu ska jag iväg och kolla på Werders träning och sen ska jag nog se pokalfotboll resten av kvällen. Imorgon står en tripp till Wilhelmshaven på agendan. Är gatumålningsfestival där och jag vill kolla på det. Tycker det är skithäftigt hur man kan måla.

Inga kommentarer: