onsdag 28 augusti 2013

Semester?!

Idag sa min chef att jag får ta semester från oktober (egentligen från november då är min provtjänstgöring slut) för de tyckte jag skulle ha lite ledigt.

Har kollat lite och man kan i mitten av oktober flyga med Ryan Air för ca 300 kr. Fast jag vill ju ha en incheckad väska med mig och då får jag betala 500 kr till. Jo, så är det väskan kostar mer än mig....hahaha.

Ska lämna in min semesterönskan imorgon.

Efter jobbet mötte jag upp Benni vid Stadion och vi kollade lite på träningen. Såg inte hela för mot slutet spelade de bara träningsspel och det gjorde de igår också när jag var med Jana där så jag tyckte det var lite långtråkigt.

Träningen blir ändrad. Benni ville hellre springa imorgon och det passar ju det med (han tyckte det var för varmt idag) så jag ska strax cykla till ett köpcentrum en bit utanför Bremen som heter Berliner Freiheit istället och kolla runt. Det är inte så långt, ca 5 km men ligger utanför stadsgränsen och tillhör därför Vahr. Men på så sätt får jag lite mil på cykel idag istället för att springa.

Jobbar ju extra i helgen och kommer då inte hinna träna, då jag även har mittagsturen. Sen är det också U23 fotboll mellan passen på lördag. Nästa vecka får det bli kvällsträning, jag har även då fått mittagsturen för Andreas som har den annars är på semester även då och har bara 3 timmar mellan passen, då blir det för stressigt att träna mellan. Men jag slutar rätt tidigt på kvällarna (vilket jag inte gör i helgen då jag har Andreas schema inte mitt). Möjligen att jag 1 eller 2 dagar tränar mellan och då tar bilen så jag kan duscha på gymmet (får inte med mig allt på cykel) så jag inte måste kvällsträna heeeeela veckan. Men det är ju bara 5 dagar, har ju helgen ledig pga bytet!

Inga kommentarer: