fredag 30 augusti 2013

Varit hos tandläkaren

Tyckte nämligen tanden var liiiite väl instabil och kollade lite mer ordentligt och såg då att den var sprucken!

En snäll tandläkare där kollade och konstaterade att jodå, den var sprucken rakt över. Troligen går den inte att rädda, men han ville att experten som gjort första delen ska få bestämma och han kommer ju tillbaka på måndag. Så måndag klockan 14.30 klämde de in mig och det är en tid jag hinner på också (de ska ju bara kolla) så då får jag domen. Han som klistrade ihop tanden idag och la i en provisorisk lagning i den provisoriska lagningen sa att om han hade ordet skulle han dra ut tanden.

Jag får panik- och svimmningskänslor bara av tanken. Hua. Men det är väl lika bra att förbereda sig på det då. Hur jag nu ska överleva det?!?!?!??!

En riktig skitdag är det idag för övrigt med. Fick lov att åka tillbaka till jobbet nu på eftermiddagen då jag märkte jag hade glömt lämna av en nyckel jag inte behöver imorgon men som mina kollegor behöver. Och då var jag ändå extra på kontoret idag och lämnade av andra nycklar. Så går det när man inte läser sina papper ordentligt. Fast bra jag såg det nu och slapp få ett ilsket samtal av min kollega imorgon bitti..;)

För övrigt har jag i alla fall gjort lite nytta och tvättat och cyklat 2,9 mil och gymmat 1 timme. Handlat har jag också gjort. Jag fick iof äta som vanligt (men du kan ju tugga hårda saker på andra sidan) men jag tar det säkra för det osäkra och har köpt lättuggad mat. Fiskgratäng med cous-cous får det bli till luncher under helgen, frukost blir quark med melon och cornflakes och på kvällen joghurt med frukter och/eller pudding.

Inga kommentarer: