onsdag 28 augusti 2013

SJ alltså.....*suck*

Det är omöjligt att åka från Falun till Stockholm en helt vanlig söndag så att man är i Stockholm senast 11.30. Enda tåget som går på morgonen kommer in 12.10 och flygbussen går 12.00 och då är det ändå jäkligt knappt att hinna med flyget om man tar en sån sen buss.

Vilket gör jag kommer inte heeeeem! Fast ett alternativ är då att hälsa på syrran i Västerås på lördagen, sova kvar där och ta tåget från Västerås till Stockholm på söndagen, för därifrån finns det ett tåg som går så jag skulle vara i Stockholm 10.35 vilket skulle passa bra då flygbussen tar 80 min och flyget går klockan 14.00.

Måste bara kolla så det passar så dom är hemma den helgen. Annars vet i fasen hur jag ska ta mig till Stockholm. Åka redan på lördagen och tillbringa natten på Centralen (inte så kul precis) eller våldsgästa någon av de jag känner i Uppsala är ju också alternativ. På nått sätt ska det väl lösa sig. Hela saken kan ju inte falla på ett SJ har en turlista som är skit!

Jag är helt klart bortskämd med kollektivtrafiken i Bremen och Tyskland!

Nu drar jag till Berliner Freiheit!

2 kommentarer:

Anna Ö sa...

Du kan alltid höra av dig om du behöver sovplats!

Anna Ö

Tasja sa...

Det vore ju toppen! Har ju inte träffat dig på evigheter! Hör av mig så fort jag vet :).