lördag 31 maj 2014

Föreställ er paniken

när ni kommer på en lördag klockan 20.00 och ska hämta din, efter mycket möda, boka släpvagn och stället är nedlagt?! Det sitter en lapp på dörren som säger tyvärr våra kunder så finns vi här för er tom måndag 26.5 kl 14.00 sen måste vi stänga. Jag har dessutom så ont i halsen att jag bara vill lägga mig i sängen och dö typ.

Bröt ihop lite, började åka runt och se om jag kunde hitta en släpvagn någonstans. Det är inte som i Sverige att var och varannan mack hyr ut släpvagnar här, då hade jag ju inte haft så svårt att boka en. Ringde samtidigt Jana som ju bor på landet för att fråga om hon känner nån som har en släpvagn, hästtransport eller vad fan som helst. Började också fundera på hur man flyttar med bara en Peugeot. Vissa saker går liksom inte in.

Men har sån tur att jag kör förbi en Star-mack och där utanför står en släpvagn. Var som att vinna en miljon, så in fort som fan och fråga om den är ledig imorgon? Eftersom jag knappt har någon röst tog det ett tag innan damen fattade vad jag ville men den var ledig! Andas ut lååååångsamt.

Ringde Jana igen och sa det har löst sig. Underbara Jana förresten har under de timmar jag jobbat kväll kört 3 vändor själv med sin bil så nu står här bara de stora möblerna och några få kartonger.

Nu ska jag duscha, samtidigt skura duschen och badrummet, sen ta det sista i köket innan jag kraschar i soffan. Jag är redan helt slut. Men det är bara att bita ihop.

Min nya lägenhet fick i alla fall mycket godkänt av Jana. En miljon gånger bättre än den gamla.

Ja, just det, det blev ingen tvättmaskin. De ville ha 150 Euro för installation och hemkörning: för teknikern kommer från Hamburg. Det måste ju finnas affärer som har sin tekniker i Bremen så jag letar i lugn och ro nästa vecka istället.

Inga kommentarer: