måndag 19 maj 2014

Lång dag

Riktigt lång dag på jobbet. 6-12 jobbade jag. Låter ju roligt när 6 timmar är en lång dag men "normalt" på kortvecka är ju runt 3,5 - 4 timmar. Flöt på bra i alla fall fast jag hade många patienter. Tog bilen imorse men även idag startade den båda gångerna på första försöket. Så ingen idé åka till verkstaden då. Lär ju inte hjälpa att visa upp en bil som startar precis som den ska. Men har gjort en lista och fyller på där hur den beter sig ifall den igen börjar krångla.

Igår misslyckades Fürth att ta sig till Bundesliga och tyvärr får vi dras med Hamburg även nästa år. Det blev 1-1 igår men eftersom det i kvalspelet räknas enligt regeln mål på bortaplan betyder mer så klarade HSV sig vidare. Med bara 27 poäng i ligan, Inte vunnit en match på de 13 senaste tillfällerna och inte ens vunnit en enda match i kvalet (blev ju två oavgjorda).

Imorgon har jag en vidareutbildningskurs mellan 14-16. Funderar på om det i överhuvudtaget är värt att åka hem emellan för 2 timmar, lär ju jobba till ca 12 även imorgon tror jag.
Är det fint väder kan jag lika gärna ta med mig en bok, lite att äta och sätta mig någonstans och vänta. Tror nog jag gör så. Är likadant på onsdag då vi har teamträff på eftermiddagen.

För övrigt har jag nu städat så mycket att jag städat slut på alla mina städmedel. Måste köpa nya innan jag kan städa vidare. Men det värsta "storjobbet" är gjort. Skönt det! Jobbar ju nu varje dag tills jag flyttar och med 2 eftermiddagar med jobbrelaterade saker denna veckan och sen från lördag dubbelpass varje dag i 8 dagar så är det inte mycket tid som blir över.

Inga kommentarer: