torsdag 15 maj 2014

Målning pågår

Var på förmiddagen förbi Hanna, hjälpte henne få upp en hylla och lånade hennes målarsaker då hon ju precis flyttat och renoverar varteftersom hon får råd. Hon skänkte mig också en halv 10 l hink med vit färg. Och efter att jag rollat en vägg (den som det var mest hål i) och det torkat är det så himla bra att den vita färgen är ton i ton med mina vita väggar. Var lite orolig ett tag för blöt var den rätt grå. Men nu ser man ingen skillnad! Så jag behöver alltså inte rolla alla väggar. Jippeeee!

Maik jublar efter 2-1 målet
Ikväll blir det spännande. Då spelas första kvalmatchen till Bundesliga. Hamburg - Fürth. Alla (ja utom HSV-fansen då) håller på Fürth. :)

Igår var ju jag och Hanna på fotboll också. Våra U19 vann till slut med 3-1 och är nu i final i Bremer Landespokal. 

Nu ska jag vänta på att färgen torkar lite mer. Sen baxa allt det packade och alla nermonterade hyllor till den väggen och fortsätta skruva ner saker.


Inga kommentarer: