lördag 19 december 2015

Den stora jakten på en liten lampa

Jag har en stålampa med en arm ut så man kan tex läsa utan att ha det övre rejäla lampan på. Den lilla lampan gick för några veckor sedan sönder. Sen dess har jag varje gång jag gått förbi en lampaffär eller varit i ett större varuhus letat efter en sådan glödlampa. Men konstaterat det måste vara något svenskt specialmått. Jag hittar nämligen sådana små glödlampor överallt. Men på alla så är de två stiften som man sätter fast lampan med 2 mm för smala. Vilket iof är underligt för den övre glödlampan som går sönder oftare, den hittar jag överallt här. Till och med i billigaffären som säljer allt för 1 Euro.

Så efter att idag extra efter plasmalämningen cyklat genom hela stan till min sista chans, Real och trängts med folk som fyllde kundvagnarna inför jul med mat och även där gått bet, gav jag upp och ringde mamma. Hon får köpa mig en lampa, eller två i Sverige och skicka hit.

Ska hur som helst beställa 2 pocketböcker också, så kan lampan och böcker skickas hit i ett vadderat kuvert.

Imorgon ska jag baka lussebullar!

Inga kommentarer: