onsdag 2 december 2015

Lönedag!

Alltid en bra dag! :)

Trodde jag skulle klara mig från regn igår då det till och med på dagen var lite sol. Men nejdå, 1,5 timme in i passet började det regna. Men så blev jag i alla fall inte genomblöt.

Har hämtat mitt schema för en vecka framåt. Man tyckte lite synd om mig och har tagit bort lite patienter så nu har jag "bara" 16 st. Min chef: "det blev lite mycket va?". Jag: Jo, lite men det går ju, man får börja tidigt bara. Hon: Men då måste du säga ifrån!.

Gör jag ju aldrig. Jag har aldrig ifrågasatt ett schema utan jobbar på. Jag vet en del andra har mycket synpunkter på hur många de har, vilka de har osv. Jag åker dit de säger jag ska och så är det bra med det.

Och på lönedagar är det fint att man haft mycket att göra. Fick mer än jag räknat med vilket ju alltid är bra. Kan jag spara undan en del. Jag måste ju renovera lite framöver.

Inga kommentarer: