måndag 7 december 2015

Julmarknaden och lite annat

Hanna och jag gick en sväng på julmarknaden igår kväll. Köpte inget men kul att kolla runt. Som vanligt är medeltidsmarknaden på Schlachte mysigast. Men vore ju tusen gånger bättre om det var lite snö eller i alla fall kallt. +10 grader ger inte mycket julstämning liksom.







Idag har jag jobbat dag igen på första gången på tre veckor (förutom en helg emellan) och har denna vecka korta kvällen på lika lång tid. Min kollega Karin som jag delar de långa kvällarna med är tillbaka från semester. Gör att jag är hemma redan halv åtta och måste sen inte ut. Så skönt!

Gjorde att jag hade tid och lust att laga mat även på kvällen. Blev enkelt men gott. Potatismos, stekt falukorv (eller naja den korven som är mest lik falukorv i alla fall), stekt ägg, stuvad vitkål och blandade grönsaker.

Inga kommentarer: