onsdag 9 december 2015

Lite extra jobb

Har jobba middagsrundan idag också. Hon som annars gör det blev sjuk. Men den är rätt chill, bara en massa diabetiker som ska ha sin insulinspruta. Och ikväll har jag bara 3 patienter då vi har vårt julfirande så alla jobbar har mellan 3-4 st som vi idag gör lite tidigare än normalt så att alla kan vara med. I Tyskland finns ju inga julbord, julmaten här är ju potatissallad och korv. Men det ska vi som tur är inte äta, vi har röstat och vi går på kinarestaurang ikväll. Ska bli sååå gott!

Efter mycket om och men fick jag min cykelslang lagad i helgen (fick göra om det ett par gånger). Det höll i 1,5 dag. Igår kväll blev däcket platt igen. Körde i luft på burk och kunde göra klart min runda. Imorse var det lite luft i men det gick. Men innan middagsrundan fick jag åka hem och byta cykel då var det helt platt. Nu har jag köpt en ny slang och ska snart gå ner och byta den men först äta litet då jag nyss kommit hem.

Inga kommentarer: