lördag 12 december 2015

Relativt pigg

Var rätt pigg imorse fast klockan ringde redan halv sex. Gick upp nästan direkt. Idag fick Fanny trots protester gå in tidigt (allt före 7-7.30 är tidigt för Fanny) i sin bur och sova. Idag vill jag se på TV (vintersport och fotboll) och kunna dammsuga. Gör inte det annars när hon och Jojo sover på lekplatsen då de ju då inte ligger djupt nere i spånet (då stör man de inte) och framförallt Fanny ligger rakt under TV:n när hon sover på lekplatsen.

Jobbade 6.30 - 9.30 och ikväll blir det 16.15 - 19.15 om allt flyter. Bytte sängkläder och satte igång en maskin med tvätt direkt när jag kom hem. Hade en hög väldigt blöta kläder nämligen. Igår kväll kort innan jag var klar (så klart) så öppnade himmelen sig samtidigt som det stormade. Jag var genomblöt på en halv minut och mer än 12 timmar senare är allt fortfarande blött. Jacka, byxor och skor. Ska regna ikväll igen säger de men just nu skiner solen. Hoppas jag hinner hem idag i alla fall. Annars börjar det bli lite kort om kläder. Har inte hur många bra skor och varma jackor som helst liksom. Byxor löser det sig med, det har jag tillräckligt av!

Nu ska jag börja fundera på vad jag vill äta. Har en massa gott i frysen men vet inte vad jag är sugen på.

Inga kommentarer: