måndag 28 december 2015

Tack och lov för snälla jobbarkompisar

Jana kom iof men fick lov att jobba så mat blev det inte. Men hon hjälpte (försökte) mig in med akvariet. Det var bara det att hon överskattat sina krafter. Efter 2 trappor (är 5 st halvtrappor upp till mig) orkade hon inte mer. Så det var bara att lämna akvariet där. Ringde den enda mannen vi har på vårt jobb, Ervin. Han är stark, har megamuskler. Så nyss när han jobbat klart sin kvällsrunda kom han förbi och på 5 min var akvariet inburet i mitt sovrum. Jag och Jana slet över en halvtimme med mindre än hälften av sträckan! Tur man har en stark man som jobbarkompis, Och tur han jobbar än. På onsdag har han semester och åker hem till Bosnien ett par veckor.

Nu måste jag sticka och handla. Ekar tomt efter helgdagarna och jag har inte hunnit förrän nu. Kom hem strax efter fem efter att ha lämnat tillbaka bilen sen fixade jag snabbt mat, det första jag ätit idag förutom en joghurt imorse klockan 6 och en snickers som jag köpte när jag tankade bilen. Sen har jag väntat på Ervin, ville inte åka iväg ifall han skulle bli klar tidigare än 19.00 som han sagt.

Inga kommentarer: