fredag 25 december 2015

Så irriterande

Det fattas ungefär 30 cm list på min inredning. Den kan jag köpa först på måndag. Så allt blir avstannat pga dessa 30 cm.

Det är dessutom fånigt med denna regel. Det är förbjudet i lag för affärer att ha öppet pga helga vilodagen eller nått sånt dumt. Konstigt nog får en massa andra yrken jobba?! Jag menar, gym, restauranger, alla blåljusjobb, vården, taxi, bussar osv osv de får fan inte vila sig på söndagar och röda dagar! Urfånig gammal regel om ni frågar mig. Mer öppettider skulle ge mer folk jobb och affärerna skulle tjäna mer pengar.

Men till det positiva då! Jag har nog fått tag på ett akvarium!! I Bremerhaven, det är inte så långt härifrån, ca 4,5 mil. För 25 Euro. Vi håller på att se om vi kan få till ett överlämnande på måndag. För då kommer Jana hit och jag har bärhjälp att få upp det i lägenheten. Så om bara det funkar att hämta det på måndag så är det i lås!

Inga kommentarer: