tisdag 22 december 2015

Idag är det dagen D


Äntligen ska jag se nya Star Wars filmen. Har längtat så! Men innan det måste jag fixa mat och städa lite. Har varit och hämtat mitt schema också för juldagarna. Vi är visst många som jobbar så jag behöver bara göra kvällar inte dubbelt som jag trodde. Tack för det! Hur skönt som helst. Sen är många patienter borta en del dagar eller har anhöriga där så många har sagt av en del besök.

Vilket iof gör vi får mindre tid = sämre lön i januari. Tur då jag får rabatt på hyran i januari med 250 Euro för att jag använt mindre varmvatten och värme än vad de räknat på under 2015. Tack vare varm vinter även förra året. Så januari ska inte bli några problem. Sen får vi hoppas det blir mer jobb igen. Vet att vi förra året i just januari och februari hade väldigt lite och sen bara exploderade det med jobb igen. Tyvärr nackdelen med mitt jobb, man vet aldrig så riktigt vad man får i lön. Nu ska jag inte klaga minst 9 månader av 12 brukar det vara mer än en heltid men då vänjer man sig vid det och de 3 knappa månaderna känns svåra. Men nu har jag en liten buffert ihopsparad igen som tur är.

Inga kommentarer: